Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

Ik heb een vraag gesteld via het contactformulier, maar ik heb geen antwoord gekregen.

Wij streven ernaar om iedereen dezelfde werkdag nog via email te beantwoorden. Het komt echter regelmatig voor dat emailadressen in het contactformulier niet goed staan vermeld. Wij kunnen dan helaas geen reactie terug geven.

Zijn alle prijzen inclusief BTW ?

Alle prijzen vermeld op onze site zijn inclusief BTW.

Kan ik ook telefonisch bestellen ?

Het heeft onze voorkeur dat u via internet bestelt om de kans op het foutief noteren van gegevens te voorkomen. Eventueel kunt u ook telefonisch bestellen. Geeft u dit dan door aan een van onze medewerkers. 

Krijg ik een orderbevestiging als ik via de website bestel? 

Ja, als u bij het invoeren van uw persoonlijke gegevens uw emailadres opgeeft, sturen wij u automatisch een orderbevestiging per email. U kunt ook de bestelbevestiging uitprinten, die u na het versturen van uw bestelling op uw scherm ziet. 

Ik heb in mijn mailbox geen orderbevestiging van Hulpmiddelwereld ontvangen.

Indien u geen orderbevestiging per email krijgt, dan is uw bestelling waarschijnlijk wel gelukt, maar is de email bevestiging blijven hangen in een spamfilter. Het kan ook zijn dat u per abuis een verkeerd emailadres heeft ingevuld. Wij verzoeken u dan om het nogmaals te proberen of om voor de zekerheid even contact met ons op te nemen via ons mailadres: [email protected] of via de Klantenservice. 

Wat zijn de verzendkosten bij Hulpmiddelwereld?

Voor elke bestelling wordt een bijdrage in de verzendkosten van € 6,95 in rekening gebracht. Voor bestellingen boven de € 50,- neemt Hulpmiddelwereld de verzendkosten voor haar rekening.

Kan ik een bestelling annuleren/wijzigen?

Ja, u kunt een bestelling annuleren/wijzigen als uw bestelling nog niet is overgedragen aan de pakketdienst. Neem hiervoor telefonisch contact op met de Klantenservice.

 

LEVEREN

Hoe snel wordt mijn bestelling bezorgd?

Over het algemeen zijn de artikelen op voorraad en worden deze dezelfde werkdag verzonden, mits de bestelling voor 12:00 uur online geplaatst is. Indien het artikel niet voorradig is, dan wordt het doorbesteld bij onze leveranciers. De levering duurt dan enkele werkdagen langer. U wordt hiervan per e-mail op de hoogte gesteld. Indien u betaalt middels vooruitbetaling, dan wordt het artikel pas verzonden nadat uw betaling door Hulpmiddelwereld is ontvangen. Zendingen binnen Nederland worden door de pakketdienst op werkdagen binnen 24 uur uiterlijk binnen 48 uur geleverd. Zendingen naar België kunnen een werkdag langer in beslag nemen.

Houdt u er rekening mee dat in de vakantieperiode of tijdens de feestdagen de levering enkele dagen kan uitlopen.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Indien u uw bestelling later wilt laten verzenden, geeft u dit door aan de Klantenservice. Hulpmiddelwereld kan niet garanderen dat uw pakket op een specifieke dag zal worden geleverd, aangezien uw bestelling wordt overgedragen aan de pakketdienst. Zendingen binnen Nederland worden door de pakketdienst binnen 24 uur uiterlijk binnen 48 uur geleverd. 

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

Dit is helaas niet mogelijk. 

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben? 

Bent u niet thuis op het tijdstip van bezorging, dan kan de bezorger uw bestelling aanbieden bij uw buren. De bezorger laat bij u dan een berichtje achter bij welke buren uw bestelling is afgeleverd. Ook kan de bezorger ervoor kiezen om op een ander tijdstip terug te komen. De bezorger laat dan een bericht achter waarop staat wanneer de tweede bezorging plaatsvindt en/of waar u het product kunt komen ophalen.

Hoeveel bedragen de verzendkosten bij een bestelling? 

De verzendkosten worden slechts éénmalig (per bestelling) in rekening gebracht. Ook als uw bestelling niet in één keer wordt bezorgd. De verzendkosten in Nederland en België bedragen € 6,95, er worden geen verzendkosten berekend boven de € 50,-. 

Worden de artikelen ook naar België verzonden ?

Ja, de artikelen worden ook naar België verstuurd. Houdt u er wel rekening mee dat de verzending naar België een werkdag langer kan duren.

Mijn bestelling wordt in delen geleverd. Betaal ik dan meer verzendkosten?

Nee. Als u de artikelen in één keer besteld heeft, hoeft u ook maar éénmaal verzendkosten te betalen. 

Kan ik bestelde artikelen ook op een ander adres laten leveren?

Ja, het is mogelijk om artikelen op een ander adres in Nederland of België te laten leveren. U dient dit wel aan te geven tijdens uw aankoop.

Levert Hulpmiddelwereld ook in andere landen dan Nederland en België ?

Ja, op verzoek levert Hulpmiddelwereld ook in het buitenland. Daarbij worden wel extra (verzend) kosten in rekening gebracht. Per artikel wordt ook bekeken of verzending voor Hulpmiddelwereld haalbaar is.

Ik heb diverse bestellingen na elkaar gedaan. Moet ik dan ook meerdere malen verzendkosten betalen?

Ja, de bijdrage in de verzendkosten is een eenmalige bijdrage per bestelling, ongeacht het aantal bestelde artikelen. U kunt dus het beste zoveel mogelijk in één keer bestellen. 

Mijn naam/adres is veranderd. Moet ik dit doorgeven?

Ja. Wij hebben de juiste gegevens nodig om uw bestelling op het goede adres te laten afleveren, maar ook om u correspondentie te kunnen toesturen. Indien u verhuisd bent en dit niet aan Hulpmiddelwereld heeft doorgegeven, dan geldt een aflevering aan het laatste aan Hulpmiddelwereld kenbaar gemaakte huisadres als een geldige levering. 

BETALEN

Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt betalen door middel van iDeal, Creditcard, Paypal, Billink (achteraf betalen) en een directe overschrijving. In geval van een directe overschrijving, neem eerst contact met ons op voor een correcte afhandeling van de bestelling. Houd er wel rekening mee dat een betaling (ook een internetbetaling) enige tijd onderweg is.

Indien ik een artikel retourneer, wanneer krijg ik dan mijn geld terug ?

Na ontvangst van het (onbeschadigde) en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking geretourneerde artikel door Hulpmiddelwereld, wordt uw geld binnen 14 dagen naar u overgemaakt. U ontvangt dan het volledige aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten van de heenzending retour. Stuur altijd een e-mail naar [email protected] met uw rekeningnummer en uw gegevens voor een correcte afhandeling. 

Is het noodzakelijk me te registreren bij www.Hulpmiddelwereld.nl ?

Nee, dit is niet noodzakelijk. U kunt ook een eenmalige aankoop doen zonder een account aan te maken.

GARANTIE EN SERVICE

Welke garantie geeft Hulpmiddelwereld op haar producten en hoe verloopt het garantieproces?

Hulpmiddelwereld hanteert te allen tijde de garantievoorwaarden van de fabrikant, distributeur of leverancier van het product of dienst. De garantie geldt niet in het geval er sprake is van slijtage en deze als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen: ondeskundig gebruik, opzet of grove onachtzaamheid, waterschade, bevriezing en verontreiniging. De toepasselijkheid van de garantie is ter beoordeling van Hulpmiddelwereld. Deze door Hulpmiddelwereld aangeboden garantieregeling, doet niets af aan de rechten van de klant die het kan doen gelden op grond van de wet en de overeenkomst op afstand.

In eerste instantie zal Hulpmiddelwereld het product dat onder garantie is teruggestuurd, zelf proberen te herstellen of te laten repareren door haar leveranciers. Een defect product dat binnen de zichttermijn is teruggestuurd, zal direct worden vervangen door een nieuw product.

Producten die door Hulpmiddelwereld naar de leveranciers worden gestuurd ter garantieafhandeling, worden door de leverancier beoordeeld. De leverancier beslist of de retour gestuurde producten onder haar garantievoorwaarden vallen en stelt Hulpmiddelwereld hiervan in kennis. Hulpmiddelwereld stelt vervolgens de klant in kennis.

Defecte producten die in aanmerking komen voor garantie kunnen kosteloos retour gestuurd worden. Neem hiervoor eerst contact op met Hulpmiddelwereld.

 

Wat is mijn garantiebewijs?

U ontvangt een aankoopnota via de email. Dit is in combinatie met uw bankafschrijving of remboursbewijs ook het garantiebewijs. Bewaar deze documenten daarom goed.

Waar moet ik zijn als ik een probleem heb met een artikel of als ik een klacht heb ?

Indien u niet tevreden bent over onze producten of diensten, aarzel dan niet en stuur een email naar [email protected] . U kunt ook telefonisch contact met ons op nemen door te bellen naar onze Klantenservice op 0031 (0)43-2600489. Wij proberen altijd om, in overleg met u, uw klacht snel en goed op te lossen.

LAAGSTE PRIJS GARANTIE

Als extra service biedt Hulpmiddelwereld u de laagste prijs garantie aan. Ziet u hetzelfde product bij een andere webwinkel goedkoper, dan krijgt u het bij ons voor dezelfde prijs! Zo krijgt u het product altijd voor de laagste prijs en met de beste service.

Hoe werkt de laagste prijs garantie?

Wanneer u hetzelfde product elders op internet tegenkomt voor een lagere prijs, krijgt u het product bij ons voor dezelfde prijs, mits deze voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Het artikel is bij de andere verkoper nieuw, compleet en verpakt in de originele fabrieksverpakking.
  • Het artikel is bij de andere verkoper direct uit voorraad leverbaar.
  • De laagste prijs garantie geldt alleen voor webwinkels en niet voor fysieke winkels.
  • Hulpmiddelwereld moet de goedkopere prijs kunnen controleren op een openbare website.
  • De laagste prijs garantie is niet van toepassing wanneer er sprake is van afwijkende leveringsvoorwaarden. Om deze reden nemen wij ook verzend-, administratie- en eventuele betalingskosten mee in de berekening van de prijs van de andere verkoper. 
  • Uitgesloten van de laagste prijs garantie zijn mondelinge prijsafspraken, dumpprijzen, (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkopen, groothandel verkopen, demo modellen en prijzen waarvoor een lidmaatschap is vereist.
  • De laagste prijs garantie geldt alleen vóór het plaatsen van uw bestelling.
  • Hulpmiddelwereld behoudt altijd het recht om een laagste prijs aanvraag te weigeren.

Voldoet uw product aan bovenstaande voorwaarden dan kunt u een laagste prijsaanvraag indienen. De laagste prijsaanvraag is te vinden op de productpagina. Bij deze aanvraag is het belangrijk dat u een (werkende) link plaatst naar het product in de webwinkel van de andere verkoper. Wilt u meerdere stuks van hetzelfde product bestellen, geeft u dit dan aan in de aanvraag. Na het indienen van deze aanvraag ontvangt u een bevestiging per email. Uw aanvraag wordt hierna behandeld door een van onze medewerkers en u ontvangt een reactie per email.

 

VERGOEDINGEN

Kan ik in aanmerking komen voor een vergoeding voor de aanschaf van een hulpmiddel? 

Ja, die mogelijkheid bestaat (restitutieregeling), afhankelijk van uw zorgverzekeraar en uw type verzekering. Ook kunt u in aanmerking komen voor belastingaftrek. Informeert u wel eerst bij de betreffende instantie over de mogelijkheden.

 

RETOUR ZENDINGEN

Waar moet ik mijn pakket naartoe zenden als ik het wil retourneren?

U kunt uw pakket sturen naar onderstaand adres. Stuur altijd een e-mail naar [email protected] met uw rekeningnummer, uw gegevens en een opgave van redenen voor een correcte afhandeling. 

Retour Hulpmiddelwereld
Weerhuisweg 4
6226 NC Maastricht
Nederland

Hoe kan ik een artikel retourneren?

U kunt het artikel binnen de bedenktermijn van 14 dagen onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking retourneren naar Hulpmiddelwereld. U ontvangt dan het volledige aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten van de heenzending retour. De kosten voor het retourneren van het artikel zijn voor uw eigen rekening. Stuur altijd een e-mail naar [email protected] met uw rekeningnummer en uw gegevens voor een correcte afhandeling. 

Ik wil mijn zending binnen 14 dagen retour sturen. Moet ik ook retour- verzendkosten betalen.

Ja, als u de zending retour stuurt, dan dient u deze zending voldoende te frankeren. Wij zijn genoodzaakt om de kosten van onvoldoende gefrankeerde retourzendingen af te trekken van het retour te storten bedrag. Stuur altijd een e-mail naar [email protected] met uw rekeningnummer en uw gegevens voor een correcte afhandeling. 

Ik wil één/meerdere artikel(en) retourneren, maar behoud ook een deel van de zending. Moet ik voor het retourneren verzendkosten betalen? 

Ja, u dient de retourzending te frankeren, ook wanneer u een deel van de bestelling behoudt. Hulpmiddelwereld neemt geen ongefrankeerde zendingen in ontvangst. Stuur altijd een e-mail naar [email protected] met uw rekeningnummer en uw gegevens voor een correcte afhandeling. 

PRIVACY

Waar gebruikt Hulpmiddelwereld mijn persoonlijke gegevens voor?

Uw persoonsgegevens worden opgenomen in het Hulpmiddelwereld klantenbestand. Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens voor de beoordeling, het aangaan en de uitvoering van de leveringsovereenkomst en voor het beheren van de daaruit voortvloeiende klantrelatie, waaronder inbegrepen het gericht uitvoeren van marketingactiviteiten door Hulpmiddelwereld. Tevens gebruiken wij uw (bestel)gegevens om onze site en ons aanbod zo goed mogelijk op uw behoeften af te stemmen. 

Wij respecteren uw privacy en zullen u alleen elektronische post toesturen indien u zelf heeft aangegeven hier interesse in te hebben. Uw emailadres zal door ons niet verstrekt worden aan derden, tenzij noodzakelijk om uw bestelling te kunnen leveren.

De algemene leveringsvoorwaarden gaan eveneens uitgebreid in op uw privacybescherming.

Waarvoor gebruikt Hulpmiddelwereld mijn emailadres?

Wij gebruiken uw emailadres voor het versturen van de orderbevestiging en informeren u over uw bestelling met betrekking tot voorraad, moment van levering etc. 

Tot slot gebruiken wij uw emailadres voor het versturen van onze nieuwsbrief. Indien u geen prijs stelt op onze nieuwsbrief kunt u zich onder aan de nieuwsbrief eenvoudig afmelden.

Naar boven